Urządzenia do czyszczenia mechanicznego zespołów

Komentowanie nie jest możliwe

Urządzenia do czyszczenia mechanicznego zespołów i części sa to różnego kształtu szczotki druciane ręczne lub mocowane. Druciana szczotka w uchwytach przenośnych wiertarek elektrycznych, służące do mechanicznego usuwania z czyszczonych części nagaru, rdzy, farby itp. Ręczna obróbka surawaniem, przy użyciu rozmaitych ręcznych narzędzi skrawających, ogranicza się zwykle do usuwania niewielkich nierówności lub nadmiarów materiału w trakcie wzajemnego pasowania współpracujących części. Najczęściej używane są: — skrobaki służące do wyrównywania powierzchni panewek, powierzchni przylgowych głowic i kadłubów silników, kolektorów ssących i wydechowych itp., — przyrząd do szlifowania zamków pierścieni tłokowych ulatwiający pasowanie zamków pierścieni tłokowych pierścieni, — przyrząd do wyrównywania rowków pierścieniowych w tłokach, wyposażony np. w czteroostrzowy nóż przestawiany odpowiednio do szerokości rowków (każde ostrze ma inną szerokość); głowiczka nożowa jest przesuwana na prowadnicy odpowiednio do średnicy tłoka; zakrzywiona część prowadnicy zostaje wprowadzona w rowek i oparta o jego dno, natomiast ostrze stosownie ustawionego noża opiera się o krawędź rowka; podczas przekręcania przyrządu wokół tłoka nóż zagłębia się w rowek, — przyrząd do korygowania czopów wału korbowego umożliwia usuwanie niewielkich stożkowatości i owalizacji czopów; przyrząd taki jest wyposażony w wymienne noże o długości równej długości obrabianego czopa oraz w powierzchnie oporowe; zależnie od konstrukcji przesuwa sie odpowiednio do średnicy czopa albo nóż z suportem, albo przesuwane są powierzchnie oporowe i nóz; po ustawieniu przyrządu należy przekręcać go wokół czopa powodując skrawanie, — frezy do gniazd zaworów służą do wyrównywania przylgni gniazd oraz do fazowania ich krawędzi, — docieraczka zaworów do gniazd wyposażona w przyssawke gumową umożliwiającą przywracanie szczelności niezbyt zużytych zaworów, — frezy do gniazd zaworów np. pomp benzyny służące do wyrównywania powierzchni gniazd zaworów, — docieraki i skrobaki do rozpylaczy, służące do wyrównywania przylgni — gniazd i iglic rozpylaczy wtryskiwacza oraz do usuwania osadów z przylgni. [więcej w: gambit uszczelki, transport osobowy, myjki wysokociśnieniowe ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Układ konstrukcyjny nadwozia pojazdu samochodowego

Komentowanie nie jest możliwe

Własności ruchowe (trakcyjne) samochodu Obok innych parametrów (całkowity ciężar pojazdu, przełożenie mechanizmów napędowych, wielkość 1 kształt nadwozia, wielkość kół jezdnych itp.) zależą głównie od silnika, jego rodzaju i charakterystyki. Własności silnika (moc, szybkobieżność, zużycie paliwa) wpływają bowiem nie tylko bezpośrednio na ciężar i wymiary samego silnika, ale jednocześnie i na sterującym jest pedał przyspieszenia, przy czym brak zupełnie pedału Sprzęgła i dźwigni zmiany biegów,
— udoskonalanie zawieszenia przez stosowanie powietrznych elementów sprężystych, elementów powietrzno-hydraulicznych, zapewniających zwykle automatyczną stabilizację położenia nadwozia pojazdu, regulacje prześwitów itd. ; tzw. pneumatyczne układy zawieszenia rozpowszechniają się obecnie nie tylko w autobusach i samochodach ciężarowych, ale również w samochodach osobowych; układ taki składa sie ze sprężarki napędzanej przez silnik, zbiornika sprężonego powietrza oraz czterech powietrznych elementów sprężystych połączonych ze zbiornikiem za pośrednictwem przewodów i zaworów, utrzymujących odpowiednie położenie nadwozia samochodu,
— zmniejszenie wysiłku kierowcy przez stosowanie siłowników i urządzeń wspomagających (tzw. serwo) urządzenia wspomagające są obecnie powszechnie stosowane w układach hamulcowych i kierowniczych dużych pojazdów ciężarowych i osobowych, zwłaszcza luksusowych; coraz częściej spotyka się takie urządzenia również i w tanich samochodach seryjnych, [hasła pokrewne: transport osobowy, hak holowniczy, częsci samochodowe ]
— zwiększenie bezpieczeństwa jazdy przez zwiększenie trwałości i niezawodności działania układów kierowniczych, elementów zawieszenia, ogumienia i kół, układów hamulcowych itp. ; szybko rozpowszechniają się m. in. rozmaite urządzenia zapobiegające blokowaniu kół podczas hamowania, umożliwiające hamowanie niektórych kół w razie usterki układu uruchamiającego mechanizmy hamulcowe oraz inne urządzenia specjalne.
Wykonanie nadwozia, przystosowane odpowiednio do przeznaczenia, decyduje o sylwetce pojazdu oraz wpływa w znacznym stopniu na bezpieczeństwo ruchu i na własności ruchowe samochodu. Od nadwozia samochodu powszechnie wymaga się maksimum komfortu jazdy lub zabezpieczenia ładunku, zwłaszcza podczas długich przejazdów, a ponadto estetycznego wyglądu,
Zwykle konieczne jest takie ukształtowanie nadwozia, aby opory powietrza były jak najmniejsze. Z reguły dąży się, aby nadwozie miało wytrzymałą i lekką budowę, odporną na drgania i wstrząsy występujące podczas jazdy oraz zabezpieczającą w miare możności pasażerów lub ładunek przed skutkami wypadku drogowego.
Ogólny układ konstrukcyjny nadwozia wynika z przeznaczenia pojazdu. Wyodrębnić można cztery zasadnicze rodzaje nadwozi: samochodów osobowych, autobusów, samochodów ciężarowych oraz samochodów specjalnych.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 12th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)