Wał korbowy

Komentowanie nie jest możliwe

Na wale korbowym jest osadzone koło zamachowe, w którym znajduje się prądnica i iskrownik mechanizmu zapłonu. Na kole zamachowym jest osadzona dmuchawa 4, przed którą znajduje się rozrusznik, uruchamiany uchwytem rozrusznika I. Uruchomienie silnika może jednak nastąpić dopiero po odpowiednim ustawieniu Śruby paliwowej 3. Siłę i częstotliwość uderzeń bijaka, a więc i narzędzia roboczego, można regulować dźwignią 2 w rączce uchwytu. Naciskanie rączki uchwytu pod— czas pracy zwiększa liczbę uderzeń bijaka. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 5th 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Zuzycie paliwa

Komentowanie nie jest możliwe

Przy przeliczeniu należy przyjąć: 1 galon = 3,785 litra, 1 mila = 1,610 km, 1 funt = 0,454 kg. Zużycie paliwa dla samochodu produkcji radzieckiej (ZIS-5) po przeliczeniu z podanego wzoru w 1/100 km i przy przyjęciu G = 18000 funtów. Zużycie paliwa w tym przypadku ma wpływ nie tylko na wydatki eksploatacyjne ruchu samochodów, lecz również na koszty budowy drogi (wykonanie dodatkowych robót ziemnych przy rozwinięciu trasy w celu otrzymania mniejszych spadków). Przy szybkościach jednak poniżej 100 kr/godz wzrost zużycia paliwa jest nieznaczny, natomiast przy bardzo dużych szybkościach otrzymuje się tak poważny zysk na czasie przejazdu, że w wyniku znaczne szybkości dają oszczędność na jednostkowym zużyciu paliwa. Samochody o kształcie opływowym przy dużych szybkościach zużywają paliwa mniej – około 50 % w stosunku do wozów normalnego kształtu. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

PAS RUCHU DROGOWEGO

Komentowanie nie jest możliwe

PAS RUCHU DROGOWEGO . Pojazd drogowy poruszający się po drodze zajmuje pewien pas szerokości nawierzchni. Pas ten – ze względu na bezpieczeństwo ruchu nie może być zajmowany przez jakikolwiek inny pojazd poruszający się w kierunku przeciwnym. Pas ruchu drogowego w przekroju poprzecznym drogi stanowi określoną szerokość nawierzchni drogi, potrzebną do poruszania się jednego pojazdu. Szerokość pasa ruchu zależy od: a) wymiarów pojazdu, b) szybkości ruchu pojazdu, c) kierunków ruchu pojazdów (kierunek zgodny lub przeciwny). Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

W zaleznosci od rodzaju napedu

Komentowanie nie jest możliwe

W zależności od rodzaju napędu. a) z maszyną napędową, czyli kolejki w poziomie lub wyciągi pochylniowe (wyciągi) b) bez maszyny napędowej, czyli zjazdy pochylniowe (pochylnie) 5) w zależności od punktu zaczepienia liny: a) o zaczepie górą, b) o zaczepie dołem. Naziemne kolejki linowe składają się z następujących elementów: tom, wagonów-wywrotek, specjalnych platform z ukośnym podwoziem: urządzenia napędowego, liny napędowej lub wyciągowej oraz z urządzeń dodatkowych, jak np.: zaczepy na wagonach, rolki toczne dla przesuwu zwisających lin, łapacze wagonów na pochylniach o dużym spadku, urządzenia sygnalizacyjne i zabezpieczające ruch. Tor zwykle o szerokości 600 mm nie różni się od toru stosowanego dla kolejek obsługiwanych przez lokomotywy. W kolejkach na dużych spadkach szyny są przymocowane do podkładów drewnianych ułożonych na warstwie tłucznia. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Dzwignice linowe

Komentowanie nie jest możliwe

Dźwignice linowe. Dźwignice linowe stosuje się w terenach falistych i górzystych kiedy dostarczanie materiałów innym środkiem transportowym jest utrudnione lub niemożliwe. Dźwignice linowe mają zastosowanie przy budowie mostów, wiaduktów, przegród dolin oraz przy eksploatacji kamieniołomów, w których złoża zalegają poniżej poziomu terenu. Dźwignice linowe tym różnią się od kolejki linowej napowietrznej, że mają jedno przęsło, po którym posuwa się jeden wózek nośny. Głównymi częściami każdej dźwignicy linowej, są dwie wieże czołowa i końcowa, ustawione na dwóch przeciwległych brzegach przeszkody. Click here to read more.. »

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)