W tym celu wbija sie w teren czesciowo zuzyte, a nieprzydatne do budowy toru szyny, dajac w ten sposób oparcie podkladom

Komentowanie nie jest możliwe

W tym celu wbija się w teren częściowo zużyte, a nieprzydatne do budowy toru szyny, dając w ten sposób oparcie podkładom. Wagony (kolejowe) stosowane przy użyciu lokomotyw mogą być wykorzystane przy trakcji linowej, po uzupełnieniu ich zaczepami do liny napędowe] (pociągowej). Jeżeli tor kolejki przebiega w nachyleniu ponad 20°, to bezpośrednie użycie wagonów zwyczajnych powoduje niebezpieczeństwo spadania materiału z wagonów, a w konsekwencji wykolejenie pociągów, trzeba więc używać specjalnych wagonów platform z ukośnym podwoziem, na których są przewożone wagony normalne w położeniu jak na torze w poziomie. Tego rodzaju platformy są na stałe połączone z końcami lin. Wprowadzenie wagonów normalnych na specjalne wagony platformowe jest możliwe tylko na stacjach specjalnie do tego celu przystosowanych. Urządzenie napędowe jest zależne od typu kolejki. W kolejkach o torach w poziomie lub na nieznacznym spadku urządzenie napędowe składa się z silnika odpowiedniej mocy (przeważnie elektrycznego), przekładni i koła napędowego stanowiących razem wciągarkę. Na pochylniach o dużym spadku, zamiast silnika występuje hamownia składająca się z odpowiedniego kompletu kół linowych tak dobranych, aby siła tarcia liny na tych kołach była większa od różnicy sił na obu końcach liny. Szybkość obrotu koła hamowni jest regulowana naciskiem klocków hamulcowych. Liny napędowe stosowane do kolejek muszą być odpowiedniej średnicy w zależności od obciążenia: są to zwykle liny stalowe. Ze względu na bezpieczeństwo zwłaszcza na kolejkach o znacznym spadku, przy obliczaniu średnicy liny należy przyjmować współczynnik bezpieczeństwa 4 + 6. [więcej w: Salon Skoda Wrocław, volvo xc60, samochody używane toyota ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Styczeń 28th 2018
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Kolejki linowe naziemne

Komentowanie nie jest możliwe

Kolejki linowe naziemne. W kolejkach naziemnych do trakcji mechanicznej są stosowane stałe maszyny napędowe poruszające wagony kolejki wąskotorowej za pomocą liny. W pewnych warunkach terenowych zamiast maszyn napędowych może być wykorzystana siła ciężkości zjeżdżających w dół załadowanych wagoników, która wystarcza do wyciągania w górę pustych wagonów. Kolejki linowe naziemne są stosowane wówczas, gdy przy niewielkiej odległości punktów załadunkowych lub wyładunkowych ruch ma charakter ciągły. Bezpośrednio przy budowie dróg czy też na placach materiałowych, które zawsze mają charakter tymczasowy, kolejki linowe naziemne nie są stosowane. Mogą one jednak mieć zastosowanie i to z dobrymi wynikami w przy trasowych kopalniach materiałów drogowych, a przede wszystkim w tego rodzaju zakładach o charakterze przemysłowym. Kolejki linowe naziemne można podzielić w sposób następujący: 1) w zależności od ilości torów: a) jednotorowe, b) d wutorowe, c) trzyszynowe (wyjątkowo) 2) w zależności od położenia niwelety toru kolejki a) w poziomie lub w nieznacznym spadku b) w znacznym spadku 3) w zależności od charakteru ruchu: a) o ruchu ciągłym przy zamkniętym obiegu napędu, b) o ruchu wahadłowym [patrz też: serwis volkswagen warszawa, volvo xc60, renault twingo promocje ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Styczeń 26th 2018
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)