Przyrząd do sprawdzania zewnętrznej średnicy

Komentowanie nie jest możliwe

Przyrząd do sprawdzania zewnetrznej średnicy pierścieni tłokowych  jest to specjalnie wykonana taśma ze skalą milimetrową, która po zaciśnięciu pierścienia wewnątrz taśmy umożliwia bezpośrednie odczytanie jego średnicy. Zestaw do sprawdzania prostolinijności wałów. Obok typowych przyrządów uniwersalnych, używanych w trakcie weryfikacji części, stosowane są rozmaite urządzenia przenośne, nadające się do instalowania w różny sposób. Przykładowo zestaw do sprawdzania prostolinijności walu rozrządu. Urządzenie do sprawdzania szczelności chłodnic jest to odpowiednio duża wanna umożliwiająca zanurzenie całej chlodnicy w kapieli wodnej. Wlew chłodnicy zaślepia się, a do wylotu doprowadza sie powietrze o ciśnieniu kG/cm2. Powietrze uchodząc przez ewentualne nieszczelności ujawnia ich miejsca. Niekiedy wannę wyposaża się w uchwyty do unoszenia chłodnicy ponad wannę, co umożliwia naprawę wykrytych nieszczelności i ponowną próbę szczelności na jednym stanowisku. Wyposażenie do kontroli elementów podwozia Obejmuje rozmaite urządzenia i przyrządy specjalne do sprawdzania przydatności części i prawidłowości ich złożenia — głównie w ramach międzyoperacyjnych lub końcowej kontroli zespołów podwozia.
Zestaw do sprawdzania geometrii osi przednich składa sie z kompletu liniałów, podziałówek kątowych i centrujących trzpieni mierniczych umożliwiających wyznaczanie kątów pochylenia i wyprzedzenia sworzni zwrotnic, prostolinijności belki osi oraz wykrycie ewentualnego zwichrowania osi sworzni zwrotnic.
Przyrząd do sprawdzania otworów zwrotnic składa się z trzpienia centrującego ze stożkami i czujnika. Po wstawieniu trzpienia w otwory na sworzeń zwrotnicy możliwe jest sprawdzenie prostopadłości osi otworów do płaszczyzny oporowej. Urządzenie do kontroli przekładni mechanizmu kierowniczego umożliwia zamocowanie przekładni wraz z kolumna i kołem kierownicy w identycznym położeniu jak w samochodzie. Wyposażenie pomiarowe w postaci czujników, podziałówek kątowych oraz dynamometru pozwala na sprawdzenie luzów w przekładni i łożyskach, bez — i z określonym obciążeniem ramienia kierowniczego oraz na pomiar momentu koniecznego do poruszenia przekładni. [więcej w: wynajem autokarów Warszawa, castingi do reklam, mechanik samochodowy ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Techniczne problemy produkcji samochodów

Komentowanie nie jest możliwe

Liczba i złożoność elementów nowoczesnego samochodu, a także wielka różnorodność materiałów używanych do jego budowy powoduje, że samochód z punktu widzenia wytwarzania jest obiektem równie trudnym, jak samolot, statek oceaniczny lub choćby wielki dom mieszkalny, z tym, że żaden z wymienionych wytworów nie był dotychczas produkowany na tak masową skalę.
Nowoczesny samochód średniej klasy składa się z około 30000 do 40000 części. Zawiera on kilkaset kilogramów stali w postaci blach, odkuwek, odlewów i części wykonanych „z pręta”, oraz sporo części żeliwnych. Dalsze elementy wytwarza się z kilkudziesięciu kilogramów stopów lekkich i metali kolorowych, a inne jeszcze ze szkła, gumy, materiałów włókienniczych i tworzyw sztucznych. Instalacja elektryczna samochodu zawiera pokaźną ilość miedzi w przewodach, pewną ilość porcelany specjalnej, a także nieco metali szlachetnych (np. styki). Do tego dochodzą pokaźne ilości substancji chemicznych przede wszystkim lakieru, a dalej klejów, różnych powłok przeciwkorozyjnych itp. Produkcja samochodow jest bardzo trudna i w praktyce obejmuje prawie wszystkie znane dziś procesy technologiczne, zaczynając od wiórowej i bezwiórowej obróbki metali, a kończąc na gorącym i zimnym emaliowaniu oraz na robotach tapicerskich. Nie trudno sobie wyobrazić, jak poważne problemy stoją przed personelem technicznym wytwórni produkującej kilka tysięcy samochodów dziennie, w dodatku różnych modeli i wersji, często z uwzględnieniem indywidualnych żądań nabywców odnośnie szczegółów skompletowania lub wykończenia. [hasła pokrewne: wynajem autokarów Warszawa, bidony rowerowe, pompy ciepła ]
Redukcja kosztów własnych produkcji samochodów pozwala na obniżenie ich cen sprzedażnych, a więc i na zwiększenie liczby potencjalnych nabywców. Jednocześnie ze wzrostem produkcji maleją jednostkowe koszty wytwarzania (jednego samochodu), co przyczynia się do zmniejszenia kosztów własnych. Od ksztaltowania się kosztów własnych w dużym stopniu zależy więc sukces lub klęska wytwórni wypuszczającej na rynek nowy model samochodu. większa jest produkcja, większe zarazem ponoszone przez producenta. Dla wielkich firm ryzyko jest kolosalne, a trudności ze zbytem jednego choćby modelu przygotowanego do masowej produkcji mogą pociągnąć za sobą utratę dużej części kapitału zakładowego.
Małe firmy łatwiej znoszą niepowodzenie na rynku jakiegoś przejściowego modelu, z uwagi na bardziej uniwersalne wyposażenie niż używane do produkcji masowej. Wytwórnie takie Są natomiast bardziej zależne od kaprysów klienteli niż duże, ponieważ nie mają środków do urabiania jej gustów. Wobec nieprzerwanej walki konkurencyjnej, małe wytwórnie muszą dokonywać ciągłych ulepszeń i modyfikacji, aby nie utracić swych zwolenników. Minimum jednostkowych kosztów własnych produkcji nowego modelu pojazdu uzyskuje sie przez ustalenie z góry możliwie dokładnie wielkości serii, w jakich będzie sie produkować nowy model. Od liczby wytwarzanych w jednostce czasu samochodów zależy nie tylko zestaw potrzebnego parku maszynowego, lecz także i rodzaj składających się maszyn. Najłatwiej uzasadniają to wnioski z analizy możliwości i zakresu stosowania elementów konstrukcyjnych, tłoczonych z blachy. Czas wykonania elementów tłoczonych jest minimalny, przy czym mimo ich złożoności masowa produkcja wymaga zatrudnienia niewielu stosunkowo pracowników. Dzięki precyzji wykonania części tłoczonych jakiekolwiek poprawki sa zbędne, a trwałość tłoczników pozwala na utrzymanie kosztów amortyzacji w nader niskich granicach. Jednak koszty przygotowania kompletu tłoczników są olbrzymie, a wprowadzanie w nich podczas produkcji jakichkolwiek zmian jest niezmiernie trudne, a często wręcz niemożliwe.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 12th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)