Bezpieczeństwo jazdy

Komentowanie nie jest możliwe

Narzuca to dwa dodatkowe założenia :
— samochód powinien być możliwie bezpieczny dla otoczenia, a zwlaszcza nie powinien mieć wystających części i ozdób, które moglyby powodować dodatkowe obrażenia u ofiar ewentualnego wypadku drogowego,
— samochód powinien zapewniać maksimum bezpieczeństwa kierowcy i pasażera.

Prace naukowo-doświadczalne w tej dziedzinie przyniosły wiele istotnych osiągnięć, z których najważniejsze to udoskonalenie pasów bezpieczeństwa oraz kształtowanie z punktu widzenia bezpieczeństwa elementów wnętrza nadwozia, jak: deska rozdzielczaą (miękkie obramowanie, brak wystających twardych rączek dźwigienek), kierownica. [usterka, osłony i inne, [podobne: wycieraczki samochodowe, wyposażenie gastronomii, prawo jazdy ]
Przewidywany postęp techniczny. Już podczas opracowywania założeń konstruktor powinien zdawać sobie sprawę, w jakich dziedzinach konstrukcji i technologii oraz w jakim zakresie postęp techniczny przynieść zmiany w ciągu najbliższych kilku lub kilkunastu lat.

Przygotowanie dokumentacji
Projekt Wstępny. Po ostatecznym ustaleniu założeń i zatwierdzeniu przez dyrekcję fabryki, rozpoczyna się wlaściwa praca twórcza – po analizie następuje synteza. Poszczególne działy biura konstrukcyjnego przystępują do rozwiązania zadania sformułowanego w założeniach. Główny konstruktor koordynuje prace grup konstruktorskich pilnując, aby projekty głównych zespołów nie odbiegały ani na jotę od założeń i aby „grały” miedzy sobą.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 12th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Samochod M-20 Warszawa

Komentowanie nie jest możliwe

Druga Wojna Światowa przyniosła prawie całkowite zniszczenie pomyślnie rozwijającego się polskiego przemysłu samochodowego. Również przemysł współpracujący i pomocniczy, który zaczął stawiać pierwsze kroki na polu Własnych rozwiązań konstrukcyjnych, poniósł wskutek wojny poważne straty w kadrach i inwestycjach. PO zakończeniu wojny władze państwowe stanęły wobec trudnego zadania tworzenia przemysłu motoryzacyjnego, biorąc praktycznie od podstaw. Pomimo to zdecydowano się na uruchomienie produkcji, najpierw ciągników rolniczych, samochodów ciężarowych oraz motocykli, a następnie również i samochodów osobowych.

Ponieważ w latach 1946/47 nabycie licencji nie wchodziło w rachubę, zdecydowano się na uruchomienie produkcji samochodów ciężarowych własnej konstrukcji. Grupa konstruktorów opracowała w latach 1946. . .48 konstrukcje 3,5-tonowego samochodu ciężarowego STAR-20. Produkcję tych pojazdów rozpoczęto w 1949 r. w zakładach mechanicznych w Starachowicach, rozbudowując je i uzupełniając ich wyposażenie. W 1951 r. uruchomiono nowo wybudowaną w oparciu o licencję zakupioną w ZSRR Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie. W tymże roku zmontowano próbną serię samochodów (75 szt.) rozpoczynając produkcje samochodów M-20 Warszawa według licencji radzieckiej (M-20 Pobieda). W FSO rozpoczęto w 1953 r. prace nad opracowaniem samochodu małolitrażowego FSO Syrena, w którym zastosowano silnik dwusuwowy konstrukcji WSM w Bielsku. serie próbną wypuszczono w 1957 r. (200 szt.), a od 1958 r. rozpoczęto seryjną produkcje tych pojazdów. [przypisy: pasy napędowe, wyposażenie gastronomii, izolacja dachu ]

W 1951 r. uruchomiono nowo wybudowaną Fabrykę Samochodów Cieżarowvch w Lublinie rozpoczynając produkcję (montaż próbny 82 szt.) 2,5-tonowych samochodów ciężarowych FSC Lublin według licencji zakupionej w ZSRR (GAZ-51). Ze względu na przestarzałą konstrukcję zaniechano następnie produkcji tych pojazdów. Oprócz wymienionych podstawowych typów samochodów rozpoczęto produkcje autobusów ramowych, z wykorzystaniem zespołów samochodów STAR-20, ciągników siodłowych, przyczep i Wywrotek. Prawie jednocześnie rozpoczęło produkcję unowocześnionych samochodów FSO Warszawa i STAR. W latach 1958/59, bazując na zespołach samochodu FSO Warszawa, uruchomiono w FSO produkcję sanitarek oraz pick-up.

W tym samym okresie rozpoczęto produkcję autobusu SAN-HOI w miejsce przestarzalego już autobusu STAR. WSK Mielec i WSK Rzeszów rozpoczęły produkcję mikrosamochodów MIKRUS. W Jelczańskich Zakładach budowy nadwozi uruchomiono produkcję autobusów JELCZ (licencja SKODA-KAROSA). W Zakładach Starachowickich uruchomiono produkcję samochodu STAR-66. W roku 1963 uruchomiono produkcje samochodów osobowych FSO Syrena z zespołami pednymi WARTBURG,

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 11th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)