Nosnosc wózka holowniczego

Komentowanie nie jest możliwe

Nośność wózka holowniczego wynosi około 1,5 tony (do samochodów osobowych) oraz około 5 ton (do samochodów ciężarowych i autobusów). Dodatkowe wyposażenie wózków holowniczych stanowią często zestawy wymiennych podkładek, łańcuchy mocujące itp., a niekiedy i specjalne wciągarki linowe oraz szyny jezdne, umożliwiające jednemu pracownikowi ustawienie na wózku uszkodzonego samochodu. Narzędzia monterskie są to ręczne narzędzia umożliwiające lub ułatwiające rozbiórkę i składanie. Rozróżnia sie narzędzia monterskie uniwersalne i specjalne. Do narzędzi uniwersalnych należą klucze płaskie, oczkowe i nasadowe z pokrętłami, klucze specjalne, jak: klucze francuskie, klucze szwedzkie. klucze dynamometryczne pozwalające na dokręcanie kontrolowanymi momentami Śrub lub nakrętek, kiucze hakowe i pazurowe do nakrętek specjalnych, klucze do wykręcania dwustronnych śrub kołkowych, klucze do rur, cęgi płaskie, uniwersalne, spiczaste oraz do cięcia drutu, młotki zwykle i o kulistych obuchach, drewniane, mosiężne i papierowe, śrubokręty oraz wybijaki, wycinaki i przecinaki.
Do zestawu monterskich narzędzi podręcznych należą często również i podstawowe przyrządy pomiarowe, jak: suwmiarka, szczelinomierz i miara metrowa (tzw. calówka). Zwykle zestawy podręcznych narzędzi monterskich kompletowane są W tzw, skrzynkach monterskich). Specjalne narzędzia monterskie sa to przyrządy i przybory specjalne dostosowane do rozbiórki lub składania niektorych tylko mechanizmów, jak np. przyrządy do ściskania sprężyn zaworów, szczypce do zdejmowania i zakładania pierścieni tłokowych, taśmy ułatwiające zakładanie tłoka z pierścieniami do cylindra, narzędzia do zakładania sprężyn szczęk hamulcowych i regulacji elementów układu przy ich składaniu i inne. Leżanka monterska. Praca pod samochodem stojącym na stanowisku bezkanałowym zmusza bardzo często do zajmowania niezbyt wygodnej pozycji leżącej. Aby ułatwić pracę w pozycji leżącej stosuje się leżanki monterskie, czyli niskie (maksymalna wysokość około 150 mm) pomosty zaopatrzone w samonastawne kółka i odpowiednie oparcie na głowę. [więcej w: instrukcja bezpieczeństwa pożarowego, wypożyczalnia samochodów Warszawa, Wypożyczalnia busów ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Podbijarka typu PD-90

Komentowanie nie jest możliwe

Podbijarka typu PD-90 jest maszyną o cyklicznym działaniu; oznacza to, że wszystkie operacje związane z podbiciem jednego pod- kładu oraz przemieszczeniem maszyny od podbitego podkładu do następnego powtarzają się w takiej samej kolejności. Podbijarka drogowa typu PD—90 składa Się z następujących zespołów: 1) podwozia; 2) nadwozia; 3) silnika spalinowego; 4) układu napędowego jazdy; 5) mechanizmu jazdy; 6) układu hamulcowego; 7) układu napędowego zespołów podbijających; 8) zespołów podbijających; 9) układu pneumatycznego albo hydraulicznego; 10) wyrzutnicy podbijarki. Zasadniczymi elementami roboczymi podbijarki są zespoły podbijające i mechanizm jazdy. Maszyna jest sterowana mechanicznie ze stanowiska jazdy znajdującego się w tylnej części podbijarki i stanowiska pracy wbudowanego w środkowej części, między zespołami podbijającymi. Podbijarka typu PD-90 nie ma urządzeń sprzęgowo-cięgłowych. Na dalsze odległości musi być transportowana na platformie kolejowej, a na  bliższe odległości może być przemieszczana o własnym napędzie. Przejazd maszyny musi być bardzo ostrożny, zwłaszcza po drogach rozjazdowych, ze względu na małą średnice kół jezdnych, ich niezależne połączenie z ramą podwozia oraz brak amortyzacji kół napędowych. Kinematyka układu jazdy i napędu zespołów podbijających Zespoły podbijające, mechanizm jazdy i sprężarkę napędzają przekładnie cięgnowe łańcuchowe i pasowe oraz przekładnie zębate. Źródłem energii napędowej jest silnik spalinowy, połączony samochodowym sprzęgłem tarczowym z wałem małej skrzynki biegów, która spełnia funkcję przekładni rozdzielczej. [patrz też: wypożyczalnia samochodów Warszawa, teflon uszczelki, szyby samochodowe ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)