Sprzęgło zespołu podbijającego

Komentowanie nie jest możliwe

Sprzęgło zespołu podbijającego spełnia funkcje mechanizmu nawrotnego dla mechanizmu zwierania i rozwierania łap. Rozwieranie łap odbywa się przez włączenie napędu na odpowiednie koła zębate. Włączenie takie następuje z chwilą przesunięcia tarczy sprzęgła do lewej szczęki sprzęgła. Dociśnięcie sprzęgła do prawej szczęki napędza koła zębate zwierania łap. Do tarczy sprzęgła, dwustronnie stożkowej, są przynitowane okładziny cierne, które po prawidłowym montażu powinny przylegać co najmniej 70% powierzchni do wewnętrznej powierzchni szczęki sprzęgła. Szczęki sprzęgła są ułożyskowane na prowadniku koła zębatego napedzającego (lewa) i tulei prowadzącej (prawa szczęka). Prowadnik ułożyskowany na wale sprzęgłowym 1, wciśniętym w tuleje ścianek kadłuba, jest suwliwie połączony trzema wpustami z tarczą sprzęgła. W dolnej części kadłuba ruchomego jest ułożyskowany wielowypustowy wał ślimakowy, na którym są osadzone dwa koła zębate, przejmujące napęd od kół zębatych szczęk sprzęgła kadłuba (z lewej szczęki przez koło zębate pośrednie). Z zewnątrz skrzyni kadłuba ruchomego, w obudowie przekładni ślimkowej, na wale ślimakowym I jest osadzony ślimak z tarczą, na którą oddziałuje — za pośrednictwem koła zębatego — wielotarczowe sprzęgło cierne. Częściowe lub całkowite rozluźnienie nakrętki ustalającej powoduje jednostronne zmniejszenie nacisku łap podbijających na podsypkę. Dokręcenie nakrętki zwiększa nacisk sprężyny, która za pośrednictwem śruby dociskającej włącza sprzęgło, przejmujące napęd z tulei sprzęgła i przenoszące go na koło zębate, połączone z tarczą ślimaka, W wyniku uzyskuje się zwiększony nacisk łap na podsypkę, Regulacja siły nacisku jest szczególnie istotna przy podbijaniu jednostronnie podniesionego toru (na przechyłce). Zluzowanie nakrętki ustalającej od strony nie podlegającej podniesieniu powoduje zmniejszenie siły podbijania, a przy dużym o;porze podsypki — nawet zatrzymanie łap pod— bijających. [hasła pokrewne: wypożyczalnia samochodów, panele fotowoltaiczne, elektronika pojazdowa ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Wprowadzenie nowego samochodu na rynek

Komentowanie nie jest możliwe

Podczas gdy cała fabryka pochłonięta jest przygotowaniem masowej produkcji nowego samochodu, pion dyrekcji handlowej przygotowuje rynki zbytu na przyjęcie nowego modelu. Jest to ogromna praca, rozpoczynająca sie od zapewnienia przedstawicielstwom wytwórni na całym świecie odpowiedniego asortymentu części zamiennych, ą kończąca się na nowoczesnej reklamie nowego modelu. Zadania te dzieła między siebie oddziały: reklamy, zbytu i obsługi użytkownika, które przy współudziale biura konstrukcyjnego przygotowują całą literaturę w postaci ulotek reklamowych, prospektów, instrukcji obsługi, katalogów części zamiennych oraz instrukcji napraw — wszystko naturalnie w wielu językach. Są to prace bardzo odpowiedzialne, które moga wykonać zadowalająco tylko specjaliści znający już na wylot nowy model i to nie tylko każdą jego część i zespół, lecz także wszelkie sposoby ich obsługi i naprawy, przy użyciu narzędzi i przyrządów, w które wytwórnia zaopatrzy sieć swych stacji obsługowo-naprawczych. Stroną czysto reklamową, tj. opracowaniem ogłoszeń, afiszy, płatnych artykułów i tym podobnych środków propagandowych zajmują sie fachowcy od reklamy, wybitni znawcy psychologii klienta, którzy potrafią uwypuklić zalety nowego modelu i jego nowoczesność w sposób zręczny, lecz zarazem uczciwy. Wydział zbytu ustala cenę sprzedażową nowego samochodu opierając się nie tylko na drobiazgowo obliczonych kosztach własnych, lecz uwzględniajac także ceny zbytu podobnych pojazdów konkurencyjnych wytwórni krajowych i zagranicznych Ostatnim, lecz jednym z najważniejszych zadań jest ustalenie kiedy i w jaki sposób nowy model ma się po raz pierwszy zademonstrować publicznie. Dawniej nie było z tym kłopotu. Tradycyjny zwyczaj nakazywał pokazanie nowych modeli na najbliższym Salonie Samochodowym. Odstępstwo od tej zasady byłoby uważane za przejaw nieuczciwej konkurencji i za nieprzyjazne wystąpienie wobec organizatorów wymienionych imprez. Dzisiaj to już nie obowiązuje. Dążenie do ubiegnięcia konkurencji i uzyskania szerokiego oddźwięku u klientów przez lansowanie nowego modelu zanim nastąpi rozpraszający uwagę prasy i publiczności mnogością eksponatów okres jesiennych salonów — okazały się silniejsze od tradycji.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 12th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)