Rozwój konstrukcyjny nadwozi

W budowie nadwozi samochodów, obok rozmaitych dążeń do zwiększania atrakcyjności wyglądu zewnętrznego i upraszczania technologii produkcji, specjalny nacisk kładzie się obecnie na:
wzbogacanie wyposażenia zwiększającego komfort jazdy, jak: chłodzenie lub pełna klimatyzacja wnętrza, udoskonalanie siedzeń, automatyczna regulacja siedzeń i oparć, podnoszenia szyb, instalowanie urządzeń specjalnych, np. telefonów, telewizorów i innych,
— zabezpieczenie pasażerów przed skutkami nieszczęśliwych wypadków; prace w tym kierunku ważne zwłaszcza dla samochodów osobowych (najszybsze i najlżejszej budowy) prowadzi się na podstawie specjalnych badań odtwarzających warunki typowych wypadków drogowych ; powszechnie dąży sie do usuwania z wnętrza nadwozi elementów powodujących łatwo urazy lub skaleczenia; coraz bardziej rozpowszechniają się rozmaite specjalne urządzenia zabezpieczające, jak np. bezpieczne koła kierownicy, teleskopowe kolumny kierownicy, elastyczne deski rozdzielcze,pasy bezpieczeństwa i inne.
Na wzmiankę zasługuje okoliczność, że skutki niektórych wypadków drogowych można znacznie zmniejszyć przez wydzielenie w nadwoziu bardzo sztywnej kabiny, gdzie mieszczą się ludzie, i łatwo odkształcalnych cześci — tylnej. Budowa nadwozia „bezpiecznego” oraz przedniej [przypisy: Serwis VW Wrocław, volkswagen serwis Poznań, serwis volkswagen wrocław ]
Ponadto w określonych miejscach umieszcza się odpowiednie wypełniacze elastyczne w postaci poduszek, zdolne do absorbowania dużych ilości energii występujących podczas zderzenia ciała pasażera lub kierowcy z elementami podwozia.
Wśród różnorodnych typów, odmian i modeli współczesnych pojazdów samochodowych, można wyodrębnić pewne podstawowe odmiany, odznaczające się okreslonymi cenami wspólnymi. Charakterystyczne dla określonej grupy pojazdów cechy ujmować można jako dane techniczne lub też jako wskaźniki umowne, które umożliwiają porównywanie własności technicznych lub parametrów techniczno-ekonomicznych samochodów rozmaitych wielkości. Praktycznie jedynym sposobem prowadzącym do uzyskania potrzebnych mierników i wskaźników do celów porównawczych, Są wielkości i wskaźniki Średnie, obliczone dla poszczególnych odmian pojazdów, przy użyciu ogólnie przyjętych metod statystycznych. W ten sposób powstało pojecie tzw. „samochodu statystycznego”, tj. przeciętnego pojazdu danej kategorii, określonego przeznaczenia lub typowego w określonym kraju czy nawet części świata. Zasadniczo ustalenie już choćby tylko kilku średnich wyjściowych wielkości podstawowych umożliwia wyliczenie wskaźników, w oparciu o które wyciągnąć można bardzo nieraz ciekawe wnioski, uzyskując przy tym pogląd o przydatności pojazdu, dane do oceny sytuacji rynkowej itp.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 12th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)