Stacja napinajaca, czyli kolo napinajace, znajduje sie w przeciwnym koncu kolejki w stosunku do stacji napedowej

Stacja napinająca, czyli koło napinające, znajduje się w przeciwnym końcu kolejki w stosunku do stacji napędowej. Na trasach do 3000 m wystarcza zazwyczaj jedna stacja napinająca. Na kolejkach o większej długości zachodzi konieczność wprowadzania pośrednich stacji napinających. Odcinki trasy przerwane pośrednimi stacjami napinającymi połączone są szynami sztywnymi, po których wagonik przejeżdża bez potrzeby odpinania od liny napędowej. Wieże podporowe służące do zawieszania liny nośnej i napędowej zwykle są stalowej konstrukcji ze wspornikami w górnej części. Wagoniki kolejki dwulinowej różnią się od wagoników kolejki jednolinowej sposobem użycia zestawu prowadniczego. Wagonik zawieszony jest na linie nośnej za pośrednictwem wózka tocznego a urządzenie zaciskowe służy do połączenia wagonika z liną napędową. Lina nośna przy mniejszym obciążeniu jest wykonana z drutów o wytrzymałości 100 -150 kG/mnn2 Druty te o jednakowej średnic y tworzą kilka warstw zwiniętych spiralnie w przeciwnych kierunkach. Dla kolejek o większym obciążeniu produkuje się liny tzw. zamknięte, które uzyskuje się przez wykonanie zewnętrznej warstwy z drutów profilowych. [hasła pokrewne: audi serwis wrocław, wzorcowanie mierników, namiot magazynowy ]

Artykul dodany przez redakcje dnia: Czerwiec 8th 2018
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: audi serwis wrocław namiot magazynowy wzorcowanie mierników