Studium rynku

Problem wikła konieczność przyjęcia wielu dalszych zalożeń, Jaka będzie za kilka lat polityka celna poszczególnych państw? Jaka będzie zamożność narodów obecnie ekonomicznie zacofanych? Jak będzie sie przedstawiać siła kupna wśród ludzi mieszkających na wsi, którym np. samochody są w zasadzie dużo potrzebniejsze niż mieszkańcom nowoczesnych skupisk miejskich? Jak daleko posunie się proces rozprzestrzeniania się i „decentralizacja” miast i powstawanie przedmieść — ogrodów, odległych o dziesiątki kilometrów od centrum miasta?

Jak silne będą w tym czasie firmy konkurencyjne i jakie modele rzucą na rynek? I wreszcie: czy własne kadry są na tyle mocne, że potrafią sprostać postawionym przed nimi zadaniom? Do najważniejszych należy sprawa wyboru kategorii przyszłego modelu. Już na wstępie trzeba bowiem zadecydować, czy ma to być np. model sportowy, a wiec przeznaczony — zarówno z uwagi na charakterystyczne właściwości jak i cenę — dla stosunkowo nielicznej klienteli złożonej z prawdziwych sportowców, zamożnych snobów, złotej młodziežy, gwiazd sceny i ekranu, także i pewnej liczby autentycznych znawców automobilizmu słowem tych wszystkich, którzy chcą wyróżniać się w tłumie „pospolitych” samochodziarzy.

Czy może należy przerzucić się w drugą ostateczność i przejść na produkcję równie lub jeszcze bardziej kosztownych wielkich limuzyn, luksusowych zarówno pod względem jakości wykonania, komfortu jazdy, przeznaczonych w warunkach europejskich dla „górnych tysięcy” baronów przemysłu, wielkiej finansjery, ludzi na najwyższych stanowiskach państwowych, słowem takich, którzy z wielu względów muszą kłaść duży nacisk na reprezentację i dla których sama marka posiadanego samochodu stanowić ma jedną z legitymacji przynależności do pewnej zamkniętej kasty, równie wymowną jak luksusowy apartament w drogiej dzielnicy, lub własna willa w reprezentacyjnym uzdrowisku? Czy wreszcie trzeba będzie utrzymać się poza tymi dwoma skrajnymi przypadkami i rozpocząć produkcje pojazdu mniej lub więcej popularnego, o rozsądnej prędkości ruchu, dość wygodnego, ekonomicznego w użyciu i przede wszystkim niezbyt drogiego. [przypisy: prowadzenie ltd, surowce wtórne, kurs prawa jazdy ]

Wybór jest tu o tyle ułatwiony, że samochody popularne nadają sie do produkcji masowej. Ponieważ w rachubę wchodzą jeszcze rozmaite modele pośrednie, dyrekcja może się częściowo zabezpieczyć przez zlecenie opracowania i wypróbowania kilku różnych prototypów, umożliwiając sobie w ten sposób odłożenie ostatecznej decyzji o całe trzy lata.

Pierwszym obowiązkiem każdej dyrekcji fabryki jest zapewnienie stałego zatrudnienia całemu personelowi zakładu oraz pełnego wykorzystania posiadanego parku maszynowego. Przystępując do uruchomienia produkcji nowego pojazdu trzeba najpierw odpowiedzieć na pytanie, czy da ona zatrudnienie „n” tysiącom robotników, przy czym to „n” przedstawiające sobą kilka do kilkudziesięciu tysięcy ludzi może obejmował całość lub cześć pracowników zakładu, zależnie Od tego, czy jest On nastawiony na produkcję jednego, czy kilku modeli jednocześnie. Dyrekcja musi więc przeprowadzić sama, lub za pośrednictwem specjalizujących sie w tym instytucji, wnikliwą analizę rynku światowego pod kątem widzenia przyszłych możliwości sprzedaży nowego modelu samochodu

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 11th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)