Świece żarowe – informacje podstawowe

Świeca żarowa jest to jakby opornik elektryczny który pod wpływem prądu się nagrzewa. Wykonuje się je z metalu lub ceramiki. Nowoczesne świece są długie i cienkie ponieważ w cztero zaworowych silnikach nie ma dla nich zbyt wiele miejsca. Jeśli chodzi o awaryjność tego podzespołu to zwykle w nowych autach powiadamia o niej pomarańczowa lampka. W przypadku starszych aut musimy być czujni. Zaczyna się zwykle od problemów z rozruchem. Jakość świec żarowych można sprawdzić samemu i to bez ich wykręcania. Wystarczy nam próbnik z żarówką. Jeden koniec – dodatni przytykamy do dodatniej klemy akumulatora, ujemny do świecy. Świece psują się że względu na wiek i ciężkie użytkowanie, nie sprzyja im częsta jazda na krótkich odcinkach. Wymiana takich świec w teorii to prosta sprawa i każdy powinien sobie z nią porazić. Wystarczy że jest do nich dobry dostęp, bo czasem są po prostu ukryte. Są one też dość delikatnie więc łatwo je uszkodzić przy odkręcaniu. Szczególnie często zdarza się to w motorach Opla 1,7 CDTI. W takiej sytuacji zostaje nam albo ściągać głowicę, albo skontaktować się z fachowcem by rozwiercił świecę. Na rynku są specjalne zestawy dedykowane do urwanych świec, jeśli fachowiec przyjedzie ze zwykłymi wiertłami to raczej nie można mu zaufać.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Wrzesień 1st 2019

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: