Usterki samochodów

Często całe elementy są projektowane i zatwierdzane do seryjnej produkcji przez fabrykę samochodów, a kooperantowi pozostaje tylko wykonawstwo. Wytwórnia macierzysta dostarcza nieraz kooperantowi całe oprzyrządowanie, a nawet surowce i półfabrykaty, uzyskując dzięki temu gwarantowaną jakość wyrobów zakupywanych od poddostawców. Często wytwórnia samochodów nabywa dużą część udziałów firm kooperujących aby zapewnić sobie wpływ na ich działalność i uchronić się w dostatecznym stopniu od niespodzianek, jak np. strajki lub inne wydarzenia zagrażające terminowości dostaw. [więcej w: serwis fiat warszawa, serwis Fiat, serwis volkswagen warszawa ]
Znaczenie regularności dopływu wyrobów dostarczanych z zewnątrz wzrasta niepomiernie z wielkością produkcji wytwórni Samochodów. Fabryka wytwarzająca dziennie np. 1000 sztuk pojazdów nie jest w stanie zabezpieczyć ciągłości swojej produkcji droga magazynowania zapasu części większego niż na kilka dni, ponieważ na ogół nie dysponuje odpowiednio dużymi kapitałami. Aby zapobiec nieoczekiwanym przerwom w dostawach, wytwórnia macierzysta często zamawia części „pół na pół” w dwóch firmach konkurencyjnych, chociaż teoretycznie ryzyko wówczas właśnie wzrasta dwukrotnie, a poza tym przepada pewien ułamek zysku wynikającego z lokowania dużego Zamówienia u jednego dostawcy.
Biorąc ogólnie czysty dochód wielkiej wytwórni samochodów stanowi zwykle około 20 n wpływów za sprzedane samochody. Ujmując inaczej tylko 2% czasu wytwarzania, tj. niespełna 10 minut podczas każdej zmiany 8-godzinnej, daje czysty zysk. Zatem w razie zatrzymania produkcji wskutek braku
jakichś części uwzględniając pewne oszczędności (na prądzie, podatku itp.) każdy przestój dłuższy niż 15 do 20 minut jest jednoznaczny ze zmarnowaniem całego dnia pracy i pociąga nawet poważne straty finansowe Ponieważ chwilowe przerwy są szczególnie grozne na liniach zautomatyzowanych, dla każdej maszyny lub zespołu maszyn ustala się zwykle normatywy zapasu części na 20 do 30 minut produkcji.
Nic bardziej nie szkodzi dobremu imieniu firmy, jak przypadek uniemożliwiający nabywcy użytkowanie samochodu wskutek jakiejś nieoczekiwanej usterki, nawet gdy nie ma ona nic wspólnego z jakością pojazdu.
Jest więc rzecza absolutnie konieczną, aby jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży nowego modelu cala sieć przedstawicielstw firmy od agentów handlowych, aż do autoryzowanych stacji obsługi została zaopatrzona we wszystko, co jest potrzebne do wykonywania napraw: zapasy części zamiennych, komplety narzędzi i przyrządów do robót obsługowo-naprawezych oraz w szczegółowe instrukcje obsługi i napraw, Zarazem jednak jest rzeczą niemal niemożliwą, aby nawet największa firma zapewniła posiadanie wszystkich potrzebnych części zamiennych do wszystkich produkowanych przez siebie modeli, każdemu z kilku lub kilkunastu tysięcy swych przedstawicieli.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 12th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)