Wielkość rozwarcia łap podbijających

Wielkość rozwarcia łap podbijających można regulować przez ustawia nie zderzaków na zębatce przytwierdzonej do zespołu, od wewnętrznej strony podbijarki. Zderzaki zapewniają również ochronę tulei wsporników wału ślimacznicy przed uderzeniami prowadnic śrubowych dźwigni łapowych. Układ pneumatyczny Układ pneumatyczny podbijarki zapewnia podnoszenie i opuszczanie zespołów podbijających. W skład układu wchodzą: — sprężarka dwustopniowa; — zbiornik obliczony na ciśnienie 1,2 MN/m2 (12 at); — regulator powietrzny rozdzielający sprężone powietrze; — dwa siłowniki podnoszenia i opuszczania, zasilane za pośrednictwem regulatora; — sygnał dźwiękowy (gwizdawka); — przewody instalacji pneumatycznej wraz z manometrami, zaworem bezpieczeństwa, regulatorem ciśnienia itp. Podnoszenie i opuszczanie zespołów podbijających jest wymuszone dzięki zastosowaniu siłowników pneumatycznych o dwustronnym działaniu, zasilanych sprężonym powietrzem o ciśnieniu 0,6 do 0,8 MN/m2 (6 do 8 at). Opuszczanie zespołów następuje po naciśnięciu lewego pedału nożnego, a podnoszenie — po naciśnięciu prawego pedału nożnego, znajdujących sie przy „stanowisku pracy”. Układ hamulcowy Układ hamulcowy składa się z dwóch niezależnych hamulców taśmowych, działających na koła hamulcowe zestawu napędowego. Sterowanie układu hamulcowego ze stanowiska pracy polega na odpowiednim wyciskaniu pedału nożnego. Dzięki połączeniu dźwigni hamulca nożnego z dźwignią sprzęgła uzyskuje się włączenie napędu na mechanizm jazdy po naciśnięciu pedału. Zwalniając pedał powoduje się zaciśnięcie taśm hamulcowych, wyłączenie sprzęgła dużej skrzynki biegów i zahamowanie maszyny. Ze stanowiska jazdy obsługuje się hamulec ręczny i hamulec nożny jazdy transportowej, Regulacja hamulca polega na skracaniu lub wydłużaniu taśmy hamulcowej przez odkręcanie bądź dokręcanie odpowiednich Śrub regulacyjnych. Wyrzutnica Podbijarka typu PD-90 jest zasadniczo wykorzystywana podczas kilkugodzinnych zamknięć toru, co najmniej 4 godziny. Wyposażenie maszyny w wyrzutnice (obecnie nie stosowane) umożliwiało jej stosowanie do robót torowych nawet przy znacznie krótszych okresach zamknięcia. Wyrzutnica bowiem umożliwia zepchnięcie maszyny z toru i postawienie jej na zabezpieczonym torze pomocniczym, zmontowanym na poboczu toru. [więcej w: Salon Skoda Wrocław, skoda warszawa serwis, Skoda Wrocław

Artykul dodany przez redakcje dnia: Listopad 9th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)