Wygoda jazdy

Pojecie komfortu jest trudniejsze do ujęcia cyframi niż pojecie łatwości prowadzenia. Poglądy użytkowników są mocno subiektywne i podlegają ciągłej ewolucji. O wygodzie jazdy decyduje zwykle:
— łatwość dostępu do wszystkich siedzeń ; ważna zwłaszcza dla osób starszych ; najłatwiej zapewnia sie przez zaprojektowanie nadwozia jako czterodrzwiowego; rozwiązanie takie przyjmuje sie coraz powszechniej mimo nieco wyższego kosztu i bardziej złożonej technologii w porównaniu z nadwoziem dwudrzwiowym,
— przestronność wnętrza zapewnia się przez odpowiedni dobór charakterystycznych wymiarów ; powiększanie ich ogranicza jednak konieczność kompromisu między wygodą pasażerów i kierowcy a ciężarem wozu, jego opływowością itp. ; istotne znaczenie ma również pojemność bagażnika, zwłaszcza gdy chodzi o pojazdy turystyczne, miękkość zawieszenia, jeden z najważniejszych warunków komfortu jazdy, jest dziś zagadnieniem całkowicie opanowanym konstrukcyjnie ; praktyczne realizowanie wymaganej miękkości zawieszenia nie nastręcza trudności. Inne czynniki decydujące o wygodzie jazdy, jak miękkość siedzeń, przewietrzanie lub klimatyzacja wnętrza, ochrona przed nasłonecznieniem itp. podlegają subiektywnym ocenom użytkowników i konstruktor może tylko starać się według swej najlepszej woli, aby klient otrzymał maksimum udogodnień za swoje pieniądze, czyli aby jego samochód był ogrzewany w zimie i chłodzony w lecie, szczelny, lecz dobrze przewietrzany itp. Również i tutaj konieczne są kompromisy, których właściwy dobór jest nieraz W równej mierze kwestią intuicji, co i wiedzy technicznej.
Względy ekonomiczne stale przywołują konstruktora do twardej rzeczywistości. Musi on wciąż pamiętać, że za wszystko się płaci — za szybkość i za zrywność, za wygodę i przestrzenność wnętrza, za cisze i za trwałą miękkość foteli. Analiza ekonomiczności projektowanego samochodu dotyczy głównie trzech zasadniczych zagadnień; [patrz też: citroen serwis warszawa, citroen warszawa, Dealer Skoda Wrocław ]
— cena sprzedażna: właściwy dobór ceny detalicznej decyduje o popularności nowego pojazdu; im niższy jest koszt nabycia samochodu o określonej trwałości, tym niższe są koszty amortyzacji; z tego powodu nawet nieznaczne obniżenie ceny modelu może spowodować całkiem niewspółmierny wzrost sprzedaży; cena detaliczna zależy głównie od konstrukcji i wyposażenia pojazdu rozwiązania poszczególnych zespołów powinny być możliwie proste, użyte materiały możliwie tanie; ważny jest właściwy dobór pasowań i tolerancji; wysokie klasy dokładności kosztują bardzo drogo i należy unikać ich w miare możności ; bezwzględną koniecznością jest stosowanie w jak najszerszym zakresie części znormalizowanych; koszty własne produkcji zależą w znacznym stopniu od nowoczesności parku maszynowego prawidłowości dobraniË1 go do programu produkcji; należy zaznaczyć. że przeważnie klient przed nabyciem samochodu sprzedaje posiadany:pojazd używany; nabywca taki jest Więc wdzięcz. ny firmie, która wyprodukowała zbywany samochód, uzyska zań przyzwoitą cenę.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 12th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)