Założenia projektowe

Na wyciągnięcie bardzo istotnych wniosków pozwala już choćby pobieżne przeanalizowanie udziału procentowego produkowanych (i sprzedawanych) samochodów, zależnie od ich cen i pojemności skokowych silników. Jednocześnie rozpatrzeć trzeba możliwości dostępu (cła, umowy wiązane itd.) na wybrany rynek zbytu oraz jego chłonność. Różnice w cenach oferowanych samochodów osobowych Są bardzo duże (np. we Francji Od 3720 do 55 000 NF).
Zebranie danych pozwala dyrekcji przystąpić do rozważań i ekstrapolacji, mających na celu określenie możliwie licznych przesłanek do ułożenia planu produkcji nowego modelu na kilkanaście lat naprzód. Można przy tym, bez obawy istotnego błędu, przyjąć z góry dwa optymistyczne założenia. [więcej w: serwis renault warszawa, Renault Katowice, serwis Skoda ]
Pierwsze, że ludność globu ziemskiego będzie w najbliższej swej przyszłości nadal wzrastać i to w tempie dającym się bez trudu obliczyć. Drugie, że w miarę wzrostu dobrobytu będzie się zwiększał popyt na samochody. Ludzie, czy to sie komu podoba czy nie, mają bez względu na kolor skóry wszędzie takie same aspiracje, a jedną z nich jest dziś przemożna chęć posiadania własnego Środka lokomocji, który staje się w ten sposób przedmiotem codziennego użytku na coraz to większych obszarach naszej planety.
Do znajomości powyższych faktów dyrekcja musi jeszcze dorzucił wyniki licznych sondowań opinii przyszłej klienteli, przewidzieć jak w różnych krajach będzie się kształtował rozkład przyrostu dochodu narodowego i wreszcie — ustalić z możliwie dużą dokładnością hipotezy, co do tego, jakie mogą być w tych warunkach zamiary firm konkurencyjnych.
Po zebraniu i rozpatrzeniu materiału analitycznego dyrektor naczelny wytwórni daje dyrektorowi technicznemu ściśle sprecyzowane zlecenie rozpoczęcia pierwszego etapu pracy. Wygląda ono np. następująco:
„Chcemy rozpoczęć produkcję samochodu możliwie oszczędnego jeśli chodzi o zużycie paliwa, o mocy podatkowej 7 do 8 (lub o pojemności skokowej silnika 1130 do 1500 cna), czterodrzwiowego, do przewozu czterech osób i bagażu z szybkością 120 km/godz. W projekcie należy uwzglednić przewidywaną wielkość produkcji, która ma wynosić 500 sztuk dziennic. Cena pojazdu ma się zawierać w granicach 1100…1200 S. Konstrukcja powinna umożliwiać produkowanie w przyszłości wersji pochodnych, np. pick-up”.
Albo też:
„Produkujemy silnik o mocy podatkowej 6 1<14, przy czym jesteśmy do tej produkcji całkowicie i nowocześnie wyposażeni. Należy uruchomić produkcję nowego samochodu z wykorzystaniem tego silnika. Pojazd ma być pojemniejszy niż obecnie wytwarzany model i rozwijać takt! samą prędkość. Przewidywana dzienna produkcja 1000 sztuk, cena maksimum 1100 S. Samochód powinien nadawać sie na eksport do wszystkich krajów świata”. Dodatkowo dyrekcja może podać założenia uzupełniające, jak np.: „Bazując na nowo opracowanych zespołach zasadniczych będziemy również produkować samochód dostawczy o ładowności 500 RG i o prędkości 100 km/godz. ” Albo: „ Ten sam silnik musi nadawać się do wyposażenia ciągnika rolniczego przeznaczonego dla gospodarstw o powierzchni użytkowej poniżej 50 ha. Musi on sie też nadawać, po minimalnych przeróbkach, do zastosowania przemysłowego, jako silnik stacyjny”. W ten sposób „kości zostały rzucone”.

Artykul dodany przez redakcje dnia: Październik 12th 2016
Tagi: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)